Menu

Strategie | #5 Wie is verantwoordelijk?

Je kent het misschien wel. In het begin hebben jullie enthousiaste ideeën over het gebruik van social media, maar na verloop van tijd worden deze ideeën steeds minder en verschijnen de tweets steeds minder frequent. Om dat te voorkomen is het belangrijk dat iemand verantwoordelijk wordt gesteld voor jullie twitteraccount en aan de slag gaat met de strategie. 

Als je niet zelf verantwoordelijk bent, zorg er dan voor dat de ander zijn taken goed kent, welke doelen jullie willen bereiken en wat wel en niet oké is. Duidelijke afspraken zijn van belang, want je twitteraccount is één van jullie visitekaartjes. 

Taken kunnen zijn:

- het schrijven en plaatsen van tweets;
- het reageren op tweets;
- het monitoren van Social Media. Welke trends zijn er? Maar ook: wat wordt er over mij gezegd? Door middel van de zoekfunctie kan het zijn dat je je eigen naam tegenkomt. Als het van belang is - en dat kan zowel positief als negatief zijn - kun je hierop reageren en er iets mee doen.

Bovenstaande punten zijn niet uitputtend, maar kunnen je wel helpen om een goede start te maken met je zakelijke twitteraccount. Zo is de kans op succes zo groot mogelijk. 

Contact