Menu

Strategie | #4 Wat is je boodschap?

Lang niet alle informatie is interessant voor je volgers. Je kunt hen natuurlijk vertellen dat je - zucht - de vloer aan het dweilen bent of dat je geniet van je koffie met heel veel melk en suiker, maar uiteindelijk heeft je (potentiële) klant hier niets aan. Denk dus goed na over de vraag: wat is je boodschap? Zorg dat tweets nuttig, interessant en leuk zijn. Verplaatsen in de doelgroep (zie onze vorige blog) heeft daar veel mee te maken.

Naast interessante informatie en nieuws kun je ook vertellen wat je aandacht heeft en waar je mee bezig bent. Schep overigens niet te veel op. Niemand zit hierop te wachten. Volgers en klanten bepalen zelf wel of je zo geweldig bent. Dat wil overigens niet zeggen dat je, als je écht iets bereikt hebt en daar trots op bent, dit niet mag vermelden. Let er alleen wel op hoe je dit brengt.

Reageren is net zo belangrijk
Alleen maar zenden past niet meer bij de tijd van nu. Interactief zijn met volgers is erg belangrijk. Reageer daarom altijd op tweets die aan jou gericht zijn. Net als in het echte leven is gesprek ook hier belangrijk. Toon daarom interesse en tweet niet alleen over jezelf. Ook is het eenvoudig om hulp te bieden via Twitter. Vraagt één van je volgers (of daarbuiten) iets? Een tip is zo gegeven en een vraag zo beantwoord. Succes!

Volgende week een blog over het aanwijzen van een verantwoordelijke voor Social Media, strategie deel vijf dus.

Contact