Menu

Strategie | #1 Bepaal je doel

Twitter wordt voor bedrijven steeds belangrijker. Echter, vaak gaan zij aan de slag zonder communicatieplan en strategie. De inhoud van tweets wordt niet afgestemd op doelen, want die hebben ze simpelweg niet. Daarom geven we je (in vijf delen) een aantal tips om jouw strategie te bepalen. Hiermee is het mogelijk om direct goed van start te gaan met zakelijk twitteren of jullie activiteiten te verbeteren.  

Het eerste belangrijke punt van een strategie: 

Bepaal je doel

Wat wil je precies bereiken met Twitter? Gaat het met name om acquisitie of wil je mensen inspireren? Wees specifiek in het beschrijven van je doel. 'Ik wil nieuwe klanten aantrekken', is bijvoorbeeld te algemeen. Beantwoord ook de vragen: hoe wil ik dat doen? Waarom wil ik dat doen?

Je doel wordt dan bijvoorbeeld: 'Door middel van Twitter wil ik (onder andere) starters op de woningmarkt aantrekken. Dit wil ik doen door belangrijk nieuws te geven over de huidige markt en hen op de hoogte te houden van wijzigingen. Daarnaast wil ik hen informeren over het nieuwbouwplan dat binnenkort van start gaat en wil ik snel reageren op hun vragen.'

Op die manier wordt het duidelijk hoe je wat wilt bereiken. Zo deel je niet zomaar iets, maar twitter je specifiek en doelgericht. En dat is wel net zo fijn voor je volgers. 

Contact